tweede dag van Chaam naar Grimbergen - Reisverslag uit Chaam, Nederland van HenenHans - WaarBenJij.nu tweede dag van Chaam naar Grimbergen - Reisverslag uit Chaam, Nederland van HenenHans - WaarBenJij.nu

tweede dag van Chaam naar Grimbergen

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2015 | Nederland, Chaam

120 km. 7 uur

Fris en vrolijk, zonder restverschijnselen van de valpartij, vanmorgen vertrokken richting Grimbergen. En je zult het niet geloven, maar binnen een uur stond ik met een lekke band. Ik geloofde het zelf niet! Dat kan toch niet, maar het was heus waar. En lies, je engelbewaarder heeft geholpen hoor, want terwijl ik stond te bedenken wat te doen, kwam er een Belgisch echtpaar op de fiets voorbij, en hij heeft mijn band geplakt, was in een flink kwartier gepiept. Dat had mij heel wat meer zweetdruppels gekost. Heb hen beloofd een kaarsje voor ze op te steken, en als ik het haal, zal ik dat zeker doen. Verder een fantastisch mooie dag gehad. Hele mooie route langs de rivier de Nete en het Netekanaal. Daar aan de oever vond ik een picknicktafel met in gebrande tekst (vertel ik later over) en het verzoek om van klei uit een kistje dat bij de tafel stond war klei te nemen en een figuurtje te maken ter grote van je handpalm en dit te stoppen in het tweede kistje. Deze figuurtjes worden dan gebakken en door andere pelgrims meegenomen naar Santiago. Heb ik ook gedaan door een afdruk te maken van mijn engelbewaarder, (die kan iedereen wel gebruiken). Toen ik op de camping aankwam is Hans even op mijn fiets gesprongen om wat grimbergen biertjes te halen en zitten we aan de "zuup" .Nou genoeg voor vandaag, gegroet.




de

  • 12 Mei 2015 - 19:12

    Rina:

    Fijn dat alles goed verlopen is en dat er nog mensen zijn die andere helpen.Gezellige avond en voor morgen n goede reis xxjes

  • 12 Mei 2015 - 20:19

    Erna:

    Kijk je hebt al mede pelgrimfietsers ontmoet, wat leuk is dat. gaat het Hans goed af de op- en afbouw van de slaapplaats? fijne avond en succes voor morgen xx

  • 12 Mei 2015 - 20:40

    Joost:

    Wat ... Gelijk gevallen!?? Dat had ik gemist!! Gelukkig niet ernstig lees ik. Fijn dat de zuiderburen zo behulpzaam zijn!!! Hopen dat je nu alle ellende gehad hebt!! Doe het rustig aan met de "zuup" wha!! Xxx

  • 12 Mei 2015 - 23:54

    Ine:

    Helemaal TOP !! houwe zo wah.xxx

  • 13 Mei 2015 - 10:22

    Guido:

    Vandaag dag drie. Van uw geestelijke fietsleidsman een ondersteunend bericht. Op de feestdag van de HH Bellarminus, groot was zijn verstand en zijn wijsheid, de uwe ook! Moge hij u vergezellen op deze tocht en zonodig geven een zetje in uwe rug!
    Voor Hannus: Ene Vlaamse spreuk 'van de dag' Als het vrouwke van huis is, roert de man in potten en pannen en voelt zich gelijk als ene muize in een pakhuis vol kazen. Kortom, serveer een smakelijke maaltijd voor Hen en geniet van het Vlaamse land, het boek en .....een 'paterke'.
    Zet hem op!!!!! Guido en Rina.

  • 14 Mei 2015 - 10:31

    Guido:

    Goede morgen Hen en Hans, vandaag rust-en-geniet dag genomen?
    Het is vandaag 's Heren Hemelvaart, alhoewel ik nog geen bericht heb gehad dat Hij daar ook werkelijk is aangekomen! Ben nog steeds wachtende!
    Hopelijk gaat het goed met jullie. Maar waar zitten jullie, nou ja zitten, er moet gefietst worden en Hannes moet met de theedoek wapperen! Vlaamse spreuk van de dag: De Heere trekt voor u uit en wijst u de rechte weg, 'pedaleur' Hem achterna! Groetjes Rina en Guido!

  • 14 Mei 2015 - 10:35

    Ria Daams:

    Wat een begin van je reis,maar nu heb je dat ook mee gemaakt en gaat het verder goed.
    Leuk om het allemaal te lezen. succes verder. Ria

  • 14 Mei 2015 - 14:29

    Jos En Marian Redelijk:

    Hoi Henny en hans

    Je bent je reis goed begonnen. Heb je goed gekeken hoe hij je band lapte?

    Veel succes, we blijven je volgen. Marian

  • 15 Mei 2015 - 10:05

    Guido En Rina Van Der Sluiszen:

    Beste lieden, vandaag 15 mei, feestdag van de HH Johannes Babtist, voor jou dus een goede reden om een 'paterke' te nemen, Hans, goede morgen.
    Ik neem aan dat er vandaag weer driftig getrapt gaat worden? Hen je fietst nog door West-Vlaanderen neem ik aan, voor jou de Vlaamse spreuk ' Hoe meer zielen, hoe meer chrysanten'!
    En voor Hans; "Met de hoed in de hand, schijnt de zon in uwe ogen!
    Gegroet gij reisvaarders!

  • 15 Mei 2015 - 15:32

    Pieta:

    Hoi Henny en Hans,
    Met veel plezier jullie reisverslag gelezen,maar ben wel geschrokken dat je bent gevallen. En dat je al pech hebt gehad met je banden
    Lieve groetjes Pieta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 18741

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: