dag dertien, van Tours naar Chatellerau - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van HenenHans - WaarBenJij.nu dag dertien, van Tours naar Chatellerau - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van HenenHans - WaarBenJij.nu

dag dertien, van Tours naar Chatellerau

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2015 | Frankrijk, Tours

86 km. 5,5 uur

Nou die heuveltjes vallen tot nu toe flink mee, niet echt veel problemen van ondervonden. Wel van mijn navigatiesysteem dat er zo'n zeven km voor het bereiken van de camping mee op hield,(nou had ik echt alle snoertjes en opladers bij me, hij liep gewoon vast) en zie dan maar eens een camping te vinden. Zelfs met aanwijzingen van Hansje en een plattegrond getekend door de gendarmerie kwam ik er niet uit. Na een heer met tel met Google eurth vond ik ons stekkie. Omdat het zoveel werk was om het te vinden, blijven we hier lekker een dagje staan. Onderweg had ik een grote Aldi gezien, en daar zijn we samen op de fiets naar toe gegaan. Heerlijke biefstukken gekocht en gegeten, met champignons en uitjes. En natuurlijk weer een lekker wijntje erbij. Hans heeft het navigatiesysteem weer aan de praat gekregen, anders had ik het nog niet geweten. Van de kaart af de weg lezen is erg moeilijk hoor. Net het was je gedaan en nu breekt het zonnetje door, dus met de benen in de zon, die hebben wat in te halen! (De kop is nl al lekker bruin). Tot morgen allemaal, groetjes en X

  • 25 Mei 2015 - 07:30

    Bram:

    Geniet van je day off moeke! Xxx

  • 25 Mei 2015 - 10:23

    Guido:

    Bon jour madame et monsieur,
    Goed te lezen dat het jullie goed gaat. Ik lees tussen de regels door dat Hans zijn taak als soigneur heel serieus neemt, chapeau! C' est domage Hen dat jij nooit in militaire dienst hebt vertoeft, ik heb daar nog geleerd je route te bepalen met behulp van de punt van een kerktoren en het kompas, ik kom wel effe langs om het uit te leggen.
    Gisteren en vandaag Pinksteren, daar volgens mij geen 2e Pinksterdag?
    Een stukje geestelijke ontspanning en bezinning voor de volgende etappe. La venue du Saint-Esprit.
    Quand le jour de la Pentecote arriva, les croyants (dus geen croissant, dat is wat anders, maar wel lekker) etaient reunis tous ensemble au meme endroit. Vergeef mij; accent- aigu, grave, circonflexe weggelaten, weet niet hoe ik dit op mijn toetesenbord naar voren moet schuiven. Maar maakt het lezen wel spannend. Het evangelie eindigt dan met de woorden; Ils sont completement ivres!! (zij zullen wel dronken zijn) Dit interpreteer ik na het lezen van jullie overvloedige maaltijd van 24 mei! Klopt er toch nog iets van dit verhaal! Beste luiden, vermaak je , doe voorzichtig, alle goeds, tot hoors!

  • 25 Mei 2015 - 10:50

    Rina:

    Zo met die grote biefstuk achter je kiezen zal t'wel lukken.Goede trip weer xxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18724

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: